DISCLAIMER

Read at your own risk. If you like what you read, keep on reading and do drop by again. If anything offends you, just let it be and you may leave any time you wish

About Me

My photo
Hi there! I’m Sharifah Nadia, i'm married to the sweetest husband and mommy to my only precious daughter,Rania and my adorable son , Razin .If you need to find out more, do check out my blog and I've finally made up my mind to blog in whichever language I'm most comfortable with at that point of time - English, Malay or Rojak. Please bear with me... Lots of Love, Nadia

Thursday, June 5, 2008

pertunangan..??apa tanggungjawab kita sebagai tunangan orang.


tunang?tak tau la topik nih dh ada ke lom..tp orang just nk tau...apa maksud sebenar pertunangan ni dan apa tggjawab kita sbg tunangan orang...perlu ker kita hormat dia cm seorang suami??contoh la..x leh ckp kasar,x leh bantah ckp die...kalu kita x ikut berdosa ker??? ...ikatan lom simpul mati..baru ikat reben jek..bila2 bole terbukak balik..layan je mcm org bukan mahram yang lain..:) hehehe..well..pertunangan itu hanyalah satu ikatan...



syarat2 selepas tunangan org...:-

1) tunang bkn tiket tuk halalkn yg haram...

2) jgn sepak-sepak tunang... tak baik

3) kita tahu mhormati antara 1 sama lain

4) nobody's perfect. yg penting kena pandai terima. sebab masing2 ader kurang

5) jgn main mata ngan pakwe org @ makwe org..


takde pantang larang dalam tunang... klau dah sayang..takkan nak ckap kasar2..takkan nak cepurk kekuat..

TAPI orang kata org betunang ni darah manis....apa maksud tu... ???kena hurung ngan semut???

takpe lagi semut...karang 'semuut jantan' lain hurung...haaaa....ntah2 darah manis tu...muka dia manis kot...agaknye la..


Ada lelaki aduii 10 kali kejap call tanya mana kita pergi .Tak kan nak pergi bilik air pun nak report , makan apa report , pakai baju apa report, keluar dengan mak dan ayah nya pun nak report melampau sangat. Fikir masak masak siapa pasangan kita ada kalanya kalau kena report 24 jam merimaskan. Kalau tak percaya tanya dengan pasangan kita sendiri..nasib baik la aku tk gitu....:)alhamdulillah..!!!

yang penting....alam bertunang ni memang banyak dugaan..insyallah ..

i have to 'swallow' it gak kan?/?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...